Staredit Network > Forums > Media, Art, and Literature > Topic: The Hurt Locker
The Hurt Locker
Aug 10 2009, 9:50 am
By: DevliN  

Aug 10 2009, 9:50 am DevliN Post #1

OVERWATCH STATUS GO

I saw this film a few nights ago, and damn was it great. Even now, days later, I'm thinking about how much I enjoyed it.

Anyone else see The Hurt Locker? I have yet to meet someone who wasn't blown away by it.



\:devlin\: Currently Working On: \:devlin\:
My Overwatch addiction.

Aug 10 2009, 7:28 pm Mr.Camo Post #2



lol this is what nuclearrabbit does



None.

Aug 12 2009, 7:59 am Chubacca Post #3



I saw this on starz a year ago or so, it was really good when I saw it, I wish I saw it with someone though.



None.

Aug 12 2009, 9:52 pm DevliN Post #4

OVERWATCH STATUS GO

How'd you see it on Starz? It just came to US theaters in June (after only being in film festivals in late 2008).



\:devlin\: Currently Working On: \:devlin\:
My Overwatch addiction.

Aug 13 2009, 12:47 pm Chubacca Post #5



It might not have been on starz, but it was on a movie channel sometime last year, I remember seeing it in a hotel in canada



None.

Aug 13 2009, 12:54 pm JaFF Post #6



Quote from Mr.Camo
lol this is what nuclearrabbit does
I thought he's working in a lab with some chemicals. Oh well, I should know better than to trust information posted on totse. >_<

The movie looks promising, DevliN. I'm putting it on my 'must see' list. Although some scenes from the trailer look very unrealistic in terms of how they work with bombs. Especially when he pulls those ropes and like 6 shells come out of the ground around him.



None.

Aug 13 2009, 9:01 pm DevliN Post #7

OVERWATCH STATUS GO

What they don't show you is that he was pulling the wires/detonator out from each shell. I think the pulling was for a dramatic effect, and an overall "OH SHIT" moment. This film has a lot of those high-tension "is it gonna blow up in his face" scenes.

What I really liked about it, upon further reflection, is that it's a really objective look at the military. You have characters who are really feeling the traumatic affects of war, and you also have the characters that get off on the high of being in combat. And it doesn't try to tell you that either one of those responses is bad.



\:devlin\: Currently Working On: \:devlin\:
My Overwatch addiction.

Options
  Back to forum
Please log in to reply to this topic or to report it.
Members in this topic: None.
[02:58 pm]
Pr0nogo -- Suicidal Insanity
Suicidal Insanity shouted: Moose Naw - if that is an option, it should be a global option
agreed
[02:58 pm]
Pr0nogo -- no problem
[11:47 am]
rnDPrc -- Pr0nogo
Pr0nogo shouted: though idk if you can extract them from scr anymore since casc took effect, so you can download them here
Thank you :)
[11:28 am]
Suicidal Insanity -- Pr0nogo
Pr0nogo shouted: though idk if you can extract them from scr anymore since casc took effect, so you can download them here
SC:R still ships with all the old MPQs
[11:26 am]
Suicidal Insanity -- Otherwise it clutters up the UI and you have inconsistent names from location to location
[11:26 am]
Suicidal Insanity -- Moose
Moose shouted: Basically, anywhere that supports custom unit names should have an option to use the originals imo
Naw - if that is an option, it should be a global option
[11:10 am]
Pr0nogo -- though idk if you can extract them from scr anymore since casc took effect, so you can download them here
[11:08 am]
Pr0nogo -- rnDPrc
rnDPrc shouted: Where can I learn more about the default AI Scripts behavior? I'm having some problems here
extract the scripts using pympq and open them in pyai (using the python modding suite) and use nekron's guide as a reference
[10:57 am]
NudeRaider -- http://www.staredit.net/372001/ thou shalt not judge
[10:18 am]
rnDPrc -- I mean the Run AI Script trigger choices
Please log in to shout.


Members Online: Roy