Members in Shoutbox

Shoutbox Search
You may search for a phrase in the shoutbox.

Search for:


Shoutbox     Commands
/w [name] Whispers.
/r Answers to whisperer.
/me Marks as action.

Shoutbox Information
Moderators may delete one or more of your shouts at any given time without notice and reason.
The Shoutbox may be good to ask for small pieces of advice, but for real questions, you still want to use our Forums
Global Shoutbox
Please log in to shout.

[06:01 pm]
O)FaRTy1billion[MM] -- I just sort of did my best to copy what was already there ;o
[06:01 pm]
jjf28 -- FaRTy1billion
FaRTy1billion shouted: tabs vs. spaces is a stupid debate. The obvious correct answer is the style I prefer.
also as only myself and farty earned a say in chkd style, our opinions do matter :P
[05:58 pm]
O)FaRTy1billion[MM] -- Use only spaces to align stuff, and having tab key dump spaces is neat https://snag.gy/2yjozs.jpg
[05:58 pm]
jjf28 -- NudeRaider
NudeRaider shouted: to align param lists you probably have to do it manually.
styles are more inconsistent when mixing tabs and spaces to align code
[05:55 pm]
Mini Moose 2707 -- NudeRaider
NudeRaider shouted: of course, I'll change the code to make it compatible to your indentation style.
I mean, it's also for ease of use, maintainability, and extensibility, but I guess the indentation comes as a bonus. :P
[05:55 pm]
jjf28 -- bigger problem imo
[05:55 pm]
jjf28 -- NudeRaider
NudeRaider shouted: jjf28 This convention seems to solve all the tab problems. "Use tabs to indent the start of the line, one tab per indent level, and let everyone pick how wide they want that to be. Use spaces if you're lining up characters within a line, so they always line up regardless of tab size. " Why bother, that some people prefer to use a program that makes tabs 7 spaces wide - they picked that style. No reason to force him to another.
some programs aren't customizable and force users to use a shitty len
[05:54 pm]
lil-Inferno -- lmao Nude probably makes constructors for every possible set of parameters
[05:54 pm]
NudeRaider -- of course, I'll change the code to make it compatible to your indentation style.
[05:53 pm]
Mini Moose 2707 -- If you really need to pass 20 arguments to a non-constructor function, use all of that OO everyone is excited about these days and make an input class that has a builder or something
[05:52 pm]
Mini Moose 2707 -- Gigantic parameter lists have bad code smell. Get rid of your shitty twenty argument constructor and use a builder already.
[05:52 pm]
O)FaRTy1billion[MM] -- If I press tab in my IDE it just adds as many spaces as needed to fill to the end of the previous line's spaces
[05:52 pm]
NudeRaider -- lol
[05:52 pm]
lil-Inferno -- so does ur mom
[05:51 pm]
Mini Moose 2707 -- No, you need to have fewer parameters XDDDDD
[05:51 pm]
NudeRaider -- to align param lists you probably have to do it manually.
[05:50 pm]
Mini Moose 2707 -- We evolved beyond this nonsense with the advent of automatic formatting functions.
[05:48 pm]
Mini Moose 2707 -- Incorrect or inconsistent? You're either using a shitty IDE or doing spaces manually, neither of which should happen in 2016.
[05:46 pm]
NudeRaider -- you end up with mixed style whenever spaces are used in incorrect / inconsistent numbers.
[05:46 pm]
Mini Moose 2707 -- "Use spaces if you're lining up characters within a line, so they always line up regardless of tab size." Your code is characters on lines, ergo, always use spaces so it lines up regardless of tab size. X^DDDDDDDDD
[05:46 pm]
O)FaRTy1billion[MM] -- I use 1 space lol
[05:44 pm]
Mini Moose 2707 -- NudeRaider
NudeRaider shouted: Mini Moose 2707 not so easily when it's spaces.
What's not so easy about it?
[05:43 pm]
O)FaRTy1billion[MM] -- tabs vs. spaces is a stupid debate. The obvious correct answer is the style I prefer.
[05:43 pm]
NudeRaider -- Mini Moose 2707
Mini Moose 2707 shouted: Anybody can just use regex find/replace to do what the fuck they want anyway, so really, who cares
not so easily when it's spaces.
[05:42 pm]
Mini Moose 2707 -- Anybody can just use regex find/replace to do what the fuck they want anyway, so really, who cares
[05:41 pm]
NudeRaider -- jjf28 This convention seems to solve all the tab problems. "Use tabs to indent the start of the line, one tab per indent level, and let everyone pick how wide they want that to be. Use spaces if you're lining up characters within a line, so they always line up regardless of tab size. " Why bother, that some people prefer to use a program that makes tabs 7 spaces wide - they picked that style. No reason to force him to another.
[05:29 pm]
lil-Inferno -- Mini Moose 2707
Mini Moose 2707 shouted: Marines can handle both, but not if we make the NPC ghost angry
But it's funny to make him mad AF LMAO
[05:28 pm]
Mini Moose 2707 -- What?
[05:17 pm]
Fire_Kame -- kitty powers' matchmaker or huniecam?
[05:15 pm]
O)FaRTy1billion[MM] -- Mini Moose 2707
Mini Moose 2707 shouted: I should probably finish another map within my lifetime.
do it
[05:14 pm]
3FFA -- Quick Question: is there any map like http://wiki.teamliquid.net/starcraft/File:Bluestorm.jpg in SC2?
[05:14 pm]
Mini Moose 2707 -- I should probably finish another map within my lifetime.
[05:12 pm]
O)FaRTy1billion[MM] -- if i had time to actually do them I'd do better at it. I've finished stuff, just when I actually have time to and it doesn't get so drawn out by other obligations (like this plugin has)
[05:11 pm]
O)FaRTy1billion[MM] -- Clokr_
Clokr_ shouted: FaRTy1billion Good thing you never leave your projects unfinished when you get bored. Oh wait...
:wob:
[05:11 pm]
O)FaRTy1billion[MM] -- :wob:
[05:10 pm]
Mini Moose 2707 -- For the ending, we should probably wall up the spawn and when we die up there, just play cat and mouse until the timer runs out
[05:00 pm]
Mini Moose 2707 -- Marines can handle both, but not if we make the NPC ghost angry
[04:59 pm]
lil-Inferno -- Marines can just lite lings the fucc up anyway
[04:58 pm]
lil-Inferno -- It's like when you were like "On my way" 5 minutes after I got lit the fucc up but cleaned up the mess LMAO
[04:58 pm]
Dem0n -- I mine southern minerals and lings come from south entrance at the start. Gotta protect my own.
[04:58 pm]
lil-Inferno -- North entrance is the only one that matters but you decide to wall the south one instead SMH
[04:57 pm]
Dem0n -- No, the hydralisks always come in there, but Inferno sux and never walls the north entrance ROFL
[04:57 pm]
Mini Moose 2707 -- That was probably why we lost. The first wave of Hydralisks did some damage that they never would have been able to
[04:56 pm]
lil-Inferno -- Remember we tried to kill the NPC ghost and it lit us the fucc up LMAO
[04:55 pm]
Mini Moose 2707 -- Yeah, then he got bopped. Not enough memes to survive on Mars.
[04:55 pm]
Dem0n -- LMAO
[04:55 pm]
lil-Inferno -- Remember that one memer that started LMAOing with us LMAO
[04:54 pm]
lil-Inferno -- Yeah, good design SMH
[04:54 pm]
Mini Moose 2707 -- Put ten goons and five wall missile traps on high ground that kill you in 5 hits, good luck
[04:53 pm]
lil-Inferno -- Then again I died like 1 minute in ROFL
[04:53 pm]
lil-Inferno -- You died right after checkpoint LMAO
[04:52 pm]
Dem0n -- cuz Inferno noob
[04:52 pm]
Dem0n -- Did survive the experiment, either, smh
[04:52 pm]
Dem0n -- fucking Brazilians
[04:52 pm]
Dem0n -- They lagged tho LMAO
[04:51 pm]
Mini Moose 2707 -- Seriously, they got to B- rank, so they have to have at least 10000 APM minimum
[04:50 pm]
lil-Inferno -- Maybe if those B- Brazilians didn't rage we would've won LMAO
[04:50 pm]
Mini Moose 2707 -- Should have jjf play Mars Survive 6 with us, we can probably win
[04:49 pm]
jjf28 -- survive you scrub
[04:48 pm]
lil-Inferno -- SMH still didn't save Mars ROFL
[04:47 pm]
lil-Inferno -- LMAOOOOOOOOOOO
[04:24 pm]
Mini Moose 2707 -- Scrubs probably whined about needing a week to make meaningful progress
[04:24 pm]
Dem0n -- SMH
[04:23 pm]
Mini Moose 2707 -- v2 is ez mode
[04:23 pm]
Mini Moose 2707 -- In v2, 185.625 octillion all time
[04:23 pm]
Dem0n -- smh
[04:23 pm]
Mini Moose 2707 -- In v1, 38.416 septillion all time
[04:20 pm]
jjf28 -- how many cookies do you have moose?
[04:17 pm]
Mini Moose 2707 -- Obviously not a Cookie Clicker player.
[04:14 pm]
Dem0n -- jjf28
jjf28 shouted: Clokr_ I don't regularly work with numbers over 9 Quintillion :wob:
shit programmer imo



Members Online: Sacrieur, RenTed, TheQ, Roy, jjf28, BloodyZombie117